ליברמן: אם האיראנים ימטירו גשם של טילים, ירד אצלם מבול

    איתי גדסי 1 Comment on ליברמן: אם האיראנים ימטירו גשם של טילים, ירד אצלם מבול

    שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס הרצליה על איראן: אם אצלנו יהיה גשם – אצלם יהיה מבול • לא ניתן לאיראן להפוך את סוריה לבסיס קדמי נגדנו, זו מדיניות ברורה שלנו ואנו פועלים בהתאם לה • אין לנו עניין להסלים, אבל צריכים להכין את עצמנו לכל תרחיש • חיזבאללה השלים את השתלטותו על לבנון

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן נאם היום בכנס הרצליה והתייחס לאיום האיראני, לפרישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מהסכם הגרעין ולתקיפה האיראנית הלילה לעבר מוצבים צהלי"ם ברמת הגולן

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "קודם כל צריך להיות ברור, בניגוד לאיראנים אנחנו לא מנסים להתפשט, לא מנסים להתרחב, לא מנסים לבנות גבול חדש. מי שמנסה כל הזמן להתפשט וליצור חזיתות ללא הרף זו אירן".

    "אנחנו רואים לא רק כלפי מדינת ישראל, גם בתימן, גם בעיראק, לבנון, וגם באפריקה. איראן זו באמת מדינה היחידה שמייצגת את גם הקיצוניות לא רק באידאולוגיה אלא גם בפעלתנות וגם בנכונות להקריב את האזרחים של עצמה. להקריב את עתידה, למען אותה אידאולוגיה קיצונית. ואני רק אזכיר שעד היום איראן השקיעה 13 מיליארד דולר בסוריה, והיא ממשיכה להשקיע 2 מיליארד דולר בשנה, בחיזבאללה, בג'יהאד האסלאמי. כל ההרפתקאה הזו עולה המון כסף, וזה בא על חשבון האזרחים שסובלים באיראן. במיוחד בטהרן,הדור הצעיר שואל למה אנחנו פה בתנאים כל כך קשים והם ממשיכים לבזבז כסף בחו"ל. איראן מנסה ליצור אתנו גבול, ואנחנו לא נאפשר לה להפוך את סוריה לבסיס קדמי מול ישראל, זו המדיניות ואנחנו פועלים בהתאם".

    על התקיפה אתמול בלילה אמר שר הביטחון "האיראנים ניסו לתקוף את שטח סוברני של מדינת ישראל, אף טיל איראני לא הגיע לשטח של מדינת ישראל, כולם או נפלו בתוך סוריה או שכיפת ברזל הצליחה ליירט אותם, ואף בן אדם או מבנה או תשתית לא  נפגע. אנחנו כמובן פגענו בכל התשתיות, לא בכל אבל כמעט בכל התשתיות האיראניות בסוריה והם צריכים לזכור את האמרה הזאת שאם אצלנו יהיה גשם אצלם יהיה מבול, ואני מקווה שסיימנו את הפרק הזה וכולם יבינו."

    לאן זה הולך: "צריך להבין שאמנם הנשיא הנבחר הוא רוחאני אבל מי שקובע זה האיתוללה חמינאי, זה האיש החזק, על פיו יישק דבר. ראינו אתמול נאום בוטה מאוד כנגד ארה"ב, כנגד טראמפ, ראינו איך בתוך הפרלמנט האיראני שורפים דגל של ארה"ב, ולכן לצערי הכיוון היום הוא כיוון ברור מאוד וזה כיוון של הסלמה, של העימות, של החיכוך של ההתרסה, ולגבי בכלל ההשלכות של ההודעה האמריקנית ולאן אנחנו הולכים"

    על החלטת בניגוד לרבים אחרים אני חושב שזו החלטה נכונה, ואני חושב שמסתכלים כל פעם אחורה, למה ברית המועצות קרה, היו הרבה סיבות, אבל סיבה אחת עיקרית הייתה כלכלית. ברה"מ פשוט קרסה תחת הנטל של ההוצאות וההרפתקה באפגניסטן, מרוץ החימוש ועוד. גם באיראנים, אנחנו רואים שם הרבה יותר אי שקט, בעיקר בקרב הדור הצעיר, מעמד הביניים והסטודנטים, כל הפרמטרים הכלכלים בחודשים האחרונים, יש שם כלכלה שהיא בקריסה, והמשטר שהוא משטר פנטי שמוכן להקריב את הדור הצעיר למען האידאולוגיה והרצון להתפשט, השלטון בא כנגד הדור הצעיר. על מה קמה מהומה שבוע שעבר? על שימוש בטלגרם. זה אומר שהדור הצעיר שם מאוד מאוד מתקדם. טלגרם זה במיוחד לדור הצעיר, אז זה מראה שהדור הצעיר שם מתקדם מאוד, ואני חושב שזה הטריגר למהומות זה אומר הרבה.

    החלטה הזו מביא את המשטר לדילמה, או הישרדות או המשך הרפתקאות בכל מני מקומות במזרח התיכון או במקומות אחרים. בכל מקרה זה מסר חזק מאוד, ויחד עם כל מה שקורה בקוריאה, זה מסדר חזק מאוד של נשיא טראמפ לעולם, מה הכיוון ומה הגישה החדשה ומה המדיניות החדשה, אני מקווה שבסופו של דבר אנחנו אכן נראה שינויים במזרח התיכון, ואנחנו נראה שינויים ביחס בין איראן למדינות אחרות. אין לנו סכסוך עם העם האיראני."

     

    אין לנו עניין לכבוש את סוריה, לא מתערבים במלחמת האזרחים שם

    על הגישה האסטרטגית שבין מלחמה לעימות ממוקד מול סוריה מדגיש ליברמן "אני מזהיר משאננות וזחיחות דעת, זה לא ניצחון סוחף, זה לא קרב סטאלינגרד, הכל מוגבל כרגע לעימות בינינו לכוח החוץ האיראני הממוקד בסוריה, ונראה לי שכולם רוצים לתחום את העימות הזה בדיוק למשבצת הזאת. אני לא בטוח שגם באיראן כולם מסכימים לאותה פעלתנות ואותה מדיניות מטורפת של אותם קנאים מכוח חוץ בתוך סוריה. להערכתי רוב הממסד האיראני גם מתנגד למדיניות הזאת, אבל סך הכל אנחנו משתדלים להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל.

    אין לנו עניין לכבוש את סוריה, לא מתערבים במלחמת האזרחים שם, לא אצל שכנינו בכל, ואנחנו מקווים שיום אחד יניחו לנו ויפסיקו לדבר על הרס מדינת ישראל. אנחנו פה צריכים להיות מאוד מאוד זהירים, אין לנו עניין להסלים, אבל אנחנו צריכים להכין את עצמנו לכל תרחיש, זה באמת אויב עיקש שמנסה לפגוע בנו בכל מני מקומות, והגענו למציאות חדשה שפעם ראשונה איראן כאיראן תוקפת את מדינת ישראל ומנסה לפגוע בטריטוריה שלנו ובריבונות שלנו וזה לא יקרה. מי שלא שם לב זה שלב חדש, ואני אומר צריך לשמור על זהירות וצניעות, ולא להיסחף ואני מקווה שהצלחנו לסיים בשלב זה את הפרק החדש בעמידה שלנו כנגד קיצוניות האיראנית.

    ליברמן התייחס בהמשך דבריו לגורלו של אסד "הוא נלחם על ההישרדות, זה גם משטר ברוטלי שלא בכלל מהסס לרצוח את האזרחים שלו, בסוריה אנחנו מדברים כבר קרוב ל 600 אלף איש נרצחו ונטבחו, 7 שנים של אותה מלחמת אזרחים בעזרת חיזבאללה ובעזרת איראן ועוד. בשלב זה הוא עדיין עסוק בהישרדות, וצריך להבין שגם ללא סיוע פיננסי מסיבי מאיראן שמשקיעים שם הוא לא היה שורד, לכן היכולת שלו להתנגד למדיניות של של כוח חוץ, גם אם הוא לא מרוצה היא יכולת מוגבלת מאוד, ובאמת מעניין מה יקרה בתקופה הקרובה, שם בכל המשולש הזה- הרוסי, האיראני והסורי.

    שחקן חדש שהבטיח להפעיל את המנהיגות שלו בסוריה וזה ארדואן, והוא החליט למנף את זה בבחירות הקרובות, הכריז על בחירות מוקדמות, והוא הבטיח שמיד לאחר מכן הוא הולך להרחיב את הפעילות גם בסוריה ואולי גם בעיראק. כל הסבך הזה מאוד מאוד מורכב וקשה להתנבא וצריך קודם הזמן לעקוב. אנחנו לא מתערבים, אנחנו לא רוצים הסלמה, אבל לא ניתן לאף אחד לפגוע בנו ולא לבנות תשתית לפגוע בנו בעתיד, והיינו פה בהחלט בפני מציאות חדשה- הניסיון האיראני להעביר לפה מערכות נ"מ לסוריה זה לא מתקבל על הדעת, ואנחנו לא נאפשר את זה".

    חיזבאללה השלים את השתלטותו על לבנון

    על חיזבאללה: "הבחירות האחרונות שרק הסתיימו בלבנון הן  חדשות רעות וצרך לשים אליהם לב, למעשה זה חיזבאללה במהלך הזה השלים את השתלטותו על לבנון. הייתה פה באמת השתלטות, עכשיו אומרים הם נבחרו באופן דמוקרטי, ובכן גם היטלר נבחר כביכול באופן דמוקרטי. נסראללה לא רק משתשלט על לבנון, על גם על צבא לבנון שיפעל תחת הוראות נסראללה וחיזבאללה וזו מציאות חדשה. דבר שני, כמו במקרה עם האיראנים בסוריה, אנחנו לא רוצים לחזור ללבנון, לא רוצים לבנות שם, לא רוצים לבנות שם התנחלויות, ופשוט מבקשים להבטיח שהגבול שלנו עם לבנון יהיה שקט ובטוח".

    על הגנת העורף: "כבר לפני פחות משנתיים קיימתי כבר 54 ישיבות בנושא. אנחנו הבאנו גם בפעם הראשונה סכומים משמעותיים מחוץ לטר"ש גדעון, אבל בסופו של דבר זו אחריות כוללות, של כל משרד משרד, זו אחריות של כל רשות מקומית וכל אזרח. הצבא הוא גוף מתאם, הוא לא גוף ממן, הוא לוקח אחריות כוללת אבל יש חקיקה מאוד ברורה שאומרת שכל משרד אחראי על רציפות תפקודית בתחומו, וכל רשות מקומית חייבת להתייחס ביתר רצינות, ולא להתייחס לממשלה ולמשרד הביטחון כבנק. למרות שכמו שאמרתי, אנחנו עכשיו משקיעים 150 מיליון שקל עד שנות 2018 לשפר מוכנות במרחבי מיגון ציבוריים. עד היום עוטף עזה השקענו בממוצע 37 אלף שקל פר תושב במרחב הציבורי, אז בצפון זה סביב 950 שקל להשוואה. אני מקווה שנשכנע את האוצר ללכת לאותה תוכנית חומש בתחום מיגון העורף, ואז נהיה הרבה יותר שקטים. "

    על הגזרה בדרום ועל הפלסטינים: "חמאס מבין שהוא נכשל בניהול של רצועת עזה, ביכולת שלו לספק לתושבי עזה חיים, ולכן הוא מגלגל את זה עלינו, הוא מנסה להתחמק מאחריות. גם בשנת 2017, למרות שהם מדברים על מצב הומניטרי קשה, הזרוע הצבאית של חמאס השקיע 260 מליון דולר בייצור טילים, ולא היו מוכנים להסב שקל אחד לטובת מערכת הבריאות, החשמל או מים. גם עכשיו פרץ האלימות האחרון שהם יצרו עלה להם מעל ל 20 מליון דולר, תדמיין כמה תרופות היה אפשר לקנות בכסף הזה, אבל יש פה כמו בטהרן הנהגה קיצונית שמוכנה להקריב את עתיד ילדיהם לטובת אידאולוגיה קיצונית שמתמקדת במאמץ אחד- להשמיד את מדינת ישראל. וגם למה נוצר המשבר בעזה? זה לא במקרה. מצד אחד אבו מאזן הבין שיש לו מנוף שהוא לא מצליח להשתלט על הרצועה והוא לא מצליח לחזור לרצוע והוא מפסיק את המימון שלו לרצועה, וחמאס מצד שני לא מוכן להשתמש בכסף שהם מקבלים מאיראן לטובת האזרחים, ואז הם מגלגלים את האחריות לישראל, לקהילה בינלאומית ולאו"ם. אנחנו מוכים לפתור את הבעיה של עזה, אבל יש לזה תנאי אחד- קודם כל תוותרו על השאיפה להרוס את מדינת ישראל, ותסכימו לפירוז. הנוסחה היא שיקום תמורת פירוז. בלי זה לא נסכים לשום דבר אחר. לגבי הימים הקרובים, הם ימשיכו לעורר פרובוקציות, לתרץ את האלימות בהעברת השגרירות, ואנחנו ערוכים ונשתדל להתמודד עם כל האתגרים בו זמנית"

    על קריסת אפשרית של הרשות: "אין שלום במזרח התיכון, אני לא מכיר שתי מדינות במזרח התיכון שחיות בשלום זו עם זו. בסופו של דבר זו המציאות וצריך להבין שזה לא במקרה, ששואלים מה הסיבה המרכזית לאי שקט במזרח התיכון? זה היעדר מעמד ביניים, כי בעולם המודרני זה מה שנדרש על מנת לייצר שלום, אתה חייב מעמד ביניים מאוד חזק ומאוד מצליח. בגלל זה אני אומר אנחנו חיים במציאות מאוד מאוד מורכבת, ואנחנו מוכנים לחיות בשלום עם כולם, ואף מדינה לא עשתה מה שמדינת ישראל עשתה עם כל השכנים שלנו, והשטחים שוויתרנו עד היום, מעזה, סיני ועוד. אני לא מציע שנתערב בתוך הרשות הפלסטינית, מעולם לא הצלחנו להמליך מלכים ברשות, והיד שלנו מושטת לשלום אבל לטנגו צריך שניים. ולכן גם פה מצב מורכב עדיין- אבו מאזן איבד שליטה על רצועת עזה,  ואני מציע שאנחנו גם פה נעקוב מקרוב. אבל אם אתה שואל אותי איפה התקווה- שהמדינות הסוניות יצאו מהארון! מי יצא בתמיכה בהודעת טראמפ- ישראל, סעודיה והמפרציות, ולכם אני חושב שאותן מדינות מתונות יצאו מהאירן יתחילו לדבר אתנו באופן גלוי."

    על נושאי דת ומדינה: "גם בטחון קודם כל מושתתת על החוסן הלאומי. היעדר ליכוד פנימי פוגע בביטחון. לא יכול להיות שכל שנה אנחנו מגייסים 5000 חיילים שלא מוכרים כיהודים על פי ההלכה, והם רשאים להגן עלינו ולא להתחתן במדינה. זה טירוף מוחלט שחייבים להפסיק אותו. גם אותו פרץ חקיקה דתית אנו רואים בשנה האחרונה זה בלתי סביר. כל המערכת ליצור מערכת משפטית מקבילה, זה דברים שפשוט פוגעים בחסן הלאומי שלנוף ופגיעה בחוסן הלאומי זו פגיעה בביטחון."

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחד הסיבות המרכזיות לכל בעיית הביטחון הנוראית שדורשת משאבים עצומים על חשבון עתיד ילדינו, היא בדיוק מה שלברמן אמר בסוף "לא יכול להיות שכל שנה אנחנו מגייסים 5000 חיילים שלא מוכרים כיהודים על פי ההלכה", אז מה הפתרון של ליברמן? לשנות את ההלכה ולכופף אותה בפני הערלים שבגיעו לכאן בגלל אקלים נוח סל קליטה שופרא דשופרא, מנטליות של חברה סבבא, רפואה מתקדמת ותוחלת חיים ארוכה בהפרש של הרבה שנים מול התוחלת ברוסיה. כל אלו באם מרצונם החופשי, ולא מוכנים לקבל על עצמם את הדת היהודית ואחרי זה גורמים להתבוללות נוראה בעיקר כתוצאה משרות צבאי משותף השם ירחם. אז תארו לעצמכם מה היה קורה אם היה שלום אם הערבים, הם היו חלילה מוחקים אותנו דרך התבוללות והופכים אותנו למדינה ערבית מבחינה אתנית ודאי, ציונית או שכן או שלא, יהודית ודאי שלא! וזה בעצם מה שהם גם עושים כיום עם מספרים של 70,000 לפי נתונים של הארגונים שעוסקים ומתמודדים עם זה, השם ירחם!